ثبت سفارش و یا تراکنش مالی با فروشگاه رایان الکترونیک به معنی پذیرش قوانین و شرایط ذیل می باشد و خریدار ملزم به مطالعه و رعایت قوانین مندرج در این صفحه می باشد. با توجه به تفاوت کالاهای و خدمات فروشگاه های مختلف اینترنتی بدیهی است لازم است هنگام خرید از هر فروشگاه شرایط همان فروشگاه را مطالعه نمایید.

قوانین و مقررات سایت

اطلاعات خریدار

خریدار می بایست در هنگام سفارش محصول آدرس کامل پستی ، کد پستی و مشخصات خود را به دقت و کامل وارد کرده و حتما ایمیل و شماره تماسی که قرار می دهد معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوان با ایشان تماس گرفت . ضمنا در صورتی که اطلاعات مندرج در حساب کاربری صحیح نباشد ،هرگونه تاخیر یا اشتباه به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خریدار می باشد . سفارشات صرفا به ادرس های درج شده ارسال گردیده و با ارائه کارت شناسایی خریدار تحویل خواهد گردید. تغییر این موارد نیازمند درخواست کتبی(ایمیل) و یا ارسال تیکت پشتیبانی می باشد و با توجه به سرعت بالای فروشگاه در ارسال محموله ها پیشنهاد میکنیم حتما در موقع خرید نام و آدرس را بصورت دقیق ثبت نمایید.

قیمت ها و موجودی کالا

کلیه قیمت ها و موجودی کالاهای مندرج در سایت به روز و صحیح می باشد، اما برای سفارش عمده یک کالا می بایست قبل از سفارش حتما با بخش فروش هماهنگ نمایید. همچنین درصورت تغییر قیمت ها، سفارشاتی که قبل از تغییر قیمت ثبت شده اند مشمول قیمت های جدید نخواهند شد.

فاکتور

فاکتور صرفا بصورت الکترونیکی و از طریق ایمیل ارسال میگردد، همچنین این فاکتور با مراجعه به تاریخچه سفارشات قابل مشاهده و پرینت می باشد. در صورت نیاز به فاکتور مهردار لازم است پیش از ثبت خرید و ارسال کالا و بصورت تلفنی / ایمیل از فروشگاه درخواست فاکتور نمایید که همراه کالا فاکتور را نیز ارسال نماید. کلیه قیمت های درج شده در سایت صرفا جهت فروش به اشخاص (و نه شرکت ها) درج گردیده است. بنابراین درخواست کدملی و … پذیرفتنی نمی باشد.

پیش فاکتور

جهت تهیه پیش فاکتور میتوانید پس از اضافه نمودن کالاهای مورد نظر خود به سبد خرید، به صفحه تسوی حساب مراجعه نمایید.در این صفحه اطلاعات پیش فاکتور را وارد نموده و در مرحله انتخاب گزینه های پرداخت، گزینه کارت به کارت را انتخاب و سفارش را تایید نمایید. پیش فاکتور بصورت اتوماتیک به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد گردید. این پیش فاکتور تا ۴۸ ساعت اعتبار خواهد داشت.

 

نحوه سفارش

برای ارسال دقیق و به موقع سفارشات مشتری می بایست سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نماید اما در موارد خاص امکان ثبت سفارش تلفنی نیز میسر می باشد که برای اطلاعات بیشتر می تواند با بخش فروش تماس حاصل نمایید.

آموزش نحوه ثبت سفارش اینترنتی

ارسال سفارش

در شرایط عادی در صورت پرداخت آنلاین سفارش های که تا قبل از ساعت ۱۲ نهایی شده باشند(روزهای کاری شنبه الی چهارشنبه) در همان روز پردازش و ارسال میگردند، زمان تحویل محموله به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشات ثبت شده طبق روشی که در زمان ثبت سفارش تعیین می شود ، ارسال می شوند و هزینه ارسال و بسته بندی سفارش نیز به عهده مشتری می باشد که در زمان سفارش ثبت می گردد. همچنین این امکان وجود دارد تا بسته مشتری با روشی غیر از روش های مندرج در سایت ارسال گردد که در این صورت پیش از ثبت سفارش، مشتری می بایست بخش فروش را مطلع نماید. بدیهی است هزینه ها و مسئولیت روش درخواستی مشتری به عهده خود او می باشد.

روش های پرداخت

پرداخت مبلغ سفارش به روش های “پرداخت کارت به کارت” و “پرداخت آنلاین” و “پرداخت در محل(شهر تهران و رشت)” میسر می باشد که در زمان ثبت سفارش قابل انتخاب است. در صورتی که سرعت ارسال بسته برای شما مهم می باشد پیشنهاد می کنیم حتما پرداخت را به صورت آنلاین و از طریق درگاه اینترنتی انجام دهید. در صورتی که خریدار روش پرداخت نقدی را انتخاب کند می بایست حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به پرداخت وجه سفارش اقدام نموده و اطلاعات پرداخت را به بخش فروش ارسال نماید. گزینه پرداخت در محل صرفا برای مشتریان شهر تهران و رشت با سابقه خرید فعال میگردد.

تعویض کالای معیوب

پس از دریافت بسته، مشتری ۲۴ ساعت (بسته به تعداد اقلام یک سفارش درصورت هماهنگی با بخش فروش و دریافت تاییدیه این زمان قابل افزایش می باشد) فرصت دارد تا نسبت به کنترل محصولات دریافتی اقدام نموده و در صورت وجود هرگونه اشکال بخش فروش را مطلع نماید(توسط فرم استرداد کالا و بصورت کامل). با توجه به اینکه محصولات ارائه شده در فروشگاه به ندرت دچار مشکل می باشند ، در اکثر مواقع قطعات معیوب در کوتاه ترین زمان ممکن تعویض و برای مشتری ارسال می گردد. تعویض مجدد کالا منوط به بازگشت کالای مرجوعی به فروشگاه می باشد.سالم بودن بسته بندی کالا و وجود کلیه متعلقات همراه آن ضروری می باشد. البته بدیهی است که کالاهایی که به علت اشتباه خریدار از قبیل تغذیه با ولتاژ و یا جریان نامتناسب، عدم نصب صحیح و غیره دچار اشکال می گردند به هیچ عنوان قابل تعویض نمی باشد. همچنین در مورد کالاهای خاص و گران قیمت، برای صرفه جویی در زمان و پیشگیری از سایر مشکلات، خریدار می تواند قبل از ارسال سفارش با هماهنگی قبلی با بخش فروش درخواست آزمایش فنی کالا قبل از ارسال را نماید. در صورتی که کالای خریداری شده بیش از یک عدد باشد می بایست کل سفارش(اقلام سالم و ناسالم) جهت بررسی عودت گردد.

مهلت بازگشت: یعنی کالا بدون استفاده و با همان شرایطی که برای مشتری ارسال شده است مرجوع گردد.

  • این مهلت تا ۲۴ ساعت پس از دریافت سفارش وجود دارد. تکمیل فرم استرداد کالا و عودت در ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا
  • کلیه اقلام که دارای پلمپ بازنشدنی باشند مشمول این مهلت می شوند.
  • با توجه به عدم امکان تست قطعات الکترونیکی مانند آی سی و ترانزیستور و ماژول های الکترونیکی این اقلام تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت نیستند.

 

مهلت تست

مهلت تست یعنی کالا توسط مشتری راه اندازی و تست شود. لازم است پیش از ارسال مشتری درخواست مهلت تست را به فروشگاه اطلاع دهد و در صورت تایید توسط ایمیل از طرف فروشگاه برای یک مدت مشخص زمان تست در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین در صورت عدم هماهنگی هیچ یک از اقلام مهلت تست ندارند. همچنین در صورت درخواست مشتری میتوانیم مطابق روتین مورد درخواست شما کالا را تست و ارسال نماییم.

 

گارانتی

گارانتی یعنی کالا توسط سازنده کالا یا شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی – و با داشتن برگه و شرایط گارانتی مشخص امکان تعویض و یا تعمیر داشته باشد. در سربرگ خصوصیات کالاهایی که دارای گارانتی هستند این موضوع با عنوان “دارای گارانتی” قید گردیده است. فروشگاه رایان الکترونیک صرفا یک توزیع کننده کالا می باشد و امکان ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را ندارد و صرفا مطابق همان شرایط کالا را به شرکت ارائه دهنده گارانتی ارسال مینماید.

گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات

کالاهای ارائه شده در فروشگاه در حالت عادی شامل گارانتی ، خدمات پس از فروش و یا امکان عودت نمی باشد، مگر اینکه در توضیحات مندرج در فروشگاه در خصوص یک محصول زمان و نحوه گارانتی مشخص شده باشد، در موارد دارای گارانتی هم با توجه به اینکه اکثر کالاها وارداتی می باشند هزینه های حمل و نقل برای مرجوع نمودن کالا به عهده مشتری می باشد و مشتری می بایست زمان لازم برای انجام مراحل تعویض و یا تعمیر را بپذیرد. همچنین مسئولیتی از بابت آموزش ، چگونگی کار با قطعه و … به عهده فروشگاه نمی باشد اما همیشه سعی نموده ایم تا در حد امکان نسبت به جمع آوری و در دسترس قرار دادن مطالب فنی ، نمونه کدها و نحوه استفاده از وسایل ، ماژول ها و قطعات موجود در فروشگاه اقدام نماییم.

لغو سفارش (امکان بازگشت کالا)

در صورتی که سفارش ارسال شده باشد خریدار می بایست بدون باز نمودن درب بسته فوراً نسبت به تکمیل فرم استرداد کالا و عودت آن به فروشگاه اقدام نماید. بدیهی است زمانی هزینه سفارش به حساب مشتری برگشت داده خواهد شد که محصولات خریداری شده صحیح و سالم به فروشگاه عودت داده شود. همچنین هزینه های آماده سازی سفارش(۱۰درصد ارزش ریالی سفارش)، هزینه برگشت بسته و یا در صورت لزوم تست فنی قطعات برگشتی برای اطمینان از سالم بودن آنها به عهده مشتری می باشد. در صورت لغو سفارشاتی که گزینه ارسال رایگان را انتخاب نموده اند، هزینه های ارسال و دریافت کالا از حساب مشتری کسر خواهد شد.از آنجا که رایان الکترونیک یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود). قطعات الکترونیکی مانند آی سی ها و ترانزیستورها و ماژول های الکترونیکی که داخل بسته بندی پلمپ شده شرکتی نباشند مشمول ۲۴ ساعت مهلت بازگشت نیستند.

کالای استوک | دست دوم | کارکرده

کالاهایی که تحت عنوان استوک(در توضیحات و خصوصیات کالا درج گردیده است) در سایت ثبت شده اند، به معنای دست دوم بودن کالا می باشد و ممکن است سر سیم ها و لحیم و آثار مستعمل بودن روی آن وجود داشته باشد. بنابراین امکان مرجوع نمودن این کالاها به دلایل ظاهری مانند آثار استفاده شدن وجود ندارد.ممکن است برخی کالاهای استوک نیز بدون استفاده از روی دستگاه هایی باز شده باشند. این کالاها بصورت ویژه تست گردیده و پس از تایید سلامت کارکرد در حد دست دوم بفروش می رسند.

مشاهده کلیه کالاهای استوک در فروشگاه

آسیب دیدن در حین حمل بار

سفارشات ارسالی توسط فروشگاه تا جای ممکن به صورت محکم و با ایمنی بالا بسته بندی می شوند اما با این حال و با توجه به ممنوعیت ارسال قطعات و لوازم شکستنی در تمامی روش های ارسال ،بسته هایی که دچار آسیب دیدگی در زمان حمل شوند ، شامل بیمه های اولیه شرکت های حمل و نقل نمی شوند و پرداخت خسارت نیز متوجه فروشگاه نمی شود .بر همین اساس در صورت تمایل می توانید قبل از ارسال بسته با پرداخت مبلغ کمی بسته خود را بیمه تکمیلی (برای آسیب دیدگی زمان حمل) کنید . برای اطلاع از این مبلغ با فروشگاه تماس بگیرید (قبل از ارسال بسته حتما می بایست مبلغ بیمه پرداخت شده باشد تا بیمه نامه مربوطه صادر شود که در صورت ارسال شدن بسته و عدم پرداخت حق بیمه ، مسئولیتی از این بابت متوجه فروشگاه نخواهد بود) .

برگشت خوردن سفارش

در صورتی که بسته پس از ارسال به مبدا برگشت بخورد ،علت برگشت بسته بررسی می شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس ، تلفن ، کد پستی و نام) باشد ، خریدار موظف به پرداخت مجدد کل هزینه ارسال خواهد بود و در حالتی که مقصر فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس ، درج اشتباه مشخصات و یا مشکل در بسته بندی) با هزینه فروشگاه مجددا ارسال خواهد شد. آدرس مقصد به صورت پیش فرض همان آدرس درج شده در زمان ثبت نام میباشد . در صورتی که خریدار در زمان سفارش ادرس دومی تعریف کند ملاک مقصد گیرنده ادرس دوم یا سوم میباشد لذا به این نکته توجه نمایید.

تخفیفات

قیمت های درج شده در سایت بر اساس تک فروشی می باشد(به جز مواردی که بسته ای ارائه میشود) . بر همین اساس درخواست تخفیف تنها برای حالتی که تعداد سفارش داده شده از هر جنس بالا باشد بررسی می شود. لازم به ذکر است شرایط فروش به همکاران در صفحه اصلی سایت درج گردیده است.

اعتبار پیش فاکتور

اعتبار پیش فاکتور ثبت شده برای پرداخت نقدی صرفا سه روز بعد از ثبت سفارش است و پس از این مدت لغو خواهد شد.

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه

خریدار متعهد می گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از محصولات فروشگاه استفاده نماید، مسئولیت هر گونه استفاده غیر قانونی از محصولات ارائه شده در سایت متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص ، خرید می بایست رأساً نسب به دریافت مجوز های لازم از مراجع ذی صلاح اقدام نماید.

تغییر شرایط و قوانین

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.